tisdag 19 januari 2010

Håkan...?


För några år sedan var det ett himla liv kring det här med att vår egen Håkan Hellström lånade ganska så friskt från kända artisters låtskatter. Många tyckte att det var upprörande och hävdade att han hade ägnat sig åt ett synnerligen fräckt beteende.

This Is Pop? tycker om Håkan och har inget emot att han plockar upp några stycken här och där. Ofta rör det sig också om ganska så bra musik. Nedan följer därför en nätt liten Spotify-lista på några av de låtar som Håkan har inspirerats av.

Låtlista:
1) Pavement - Gold Soundz
2) The Divine Comedy - Frog Princess
3) Håkan Hellström - Minnen Av Aprilhimlen
4) Morrissey - Piccadilly Palare
5) Mercury Rev - Opus 40
6) Håkan Hellström - Det Är Så Jag Säger Det
7) Tom Petty & The Heartbreakers - American Girl
8) The Jam - Town Called Malice
9) Håkan Hellström - Kom Igen Lena!
10) Tom Waits - San Diego Serenade
11) Håkan Hellström - Brännö Serenad
12) Morrissey - Disappointed
13) The Waterboys - The Whole of the Moon
14) Håkan Hellström - Uppsnärjd I Det Blå
15) Jane's Addiction - Jane Says
16) Håkan Hellström - Förhoppningar & Regnbågar
17) T. Rex - Cosmic Dancer
18) Håkan Hellström - Jag Var Bara Inte Gjord För Dessa Dagar

Lyssna här!

/Filip

1 kommentar:

Axelsson sa...

Visst gillar vi håkan. Och efter de första fyra låtarna var jag beredd att slå ifrån mig kritiken men till och med en döv kan höra likheter mellan "Opus 40" och "Det Är Så Jag Säger Det".

Jaja, bra skit i alla fall.