tisdag 17 januari 2012

#40 [Some Friendly]


Hinner inte skriva. Nu börjar Old Boy, en av 00-talets bästa filmer (Edit: inte sant!), på ettan. Men för den intresserade är här en skiva jag gjorde till en kompis. Därav den fantasilösa namnstölden från Charlatans debutskiva.


>> This Is Pop? [#40: Some Friendly] <<

1. Clydie King - Ode To Billie Joe
2. El Rego - Hessa
3. Talking Heads - The Big Country
4. Sonny Okusun - Fire In Soweto
5. Linton Kwesi Johnson - Reggae Fi Peach
6. The King Khan & BBQ Show - I'll Never Belong
7. Buffalo Springfield - Sell Out
8. Silver Jews - Tennessee
9. The Mendoza Line - Catch A Collapsing Star
10. Tom Rush - Something In The Way She Moves
11. Heron - The Devil
12. The Crêpes - No
13. Junior Boys - Banana Ripple
14. Brian Eno & David Byrne - Life Is Long

5 kommentarer:

Martin Janzon sa...

Är inte Old Boy snarare en av 00-talets mer överskattade filmer? Behöver kanske se om den, men de övriga två ur hämndtrilogin såg jag för inte så länge sedan och båda är ju av ganska medioker kvalitet tycker jag.

verifieringsord: digga

Filip sa...

Jag måste ge dig lite rätt i ditt påstående. Inte superöverskattad, men nu när jag såg om den var den faktiskt inte så förbaskat bra som jag mindes den. Fyra av fem, men inte mer än så. Jag förilade mig när jag skrev att det var en av 00-talets bästa.

Åh, verifieringsorden. En tombola av roligheter!

Joakim sa...

Old Boy är verkligen inte överskattad! Absolut en av 00-talets allra bästa filmer tycker jag.

Verifieringsord: bacha (basha!?)

Filip sa...

Alltså, ta och se om den Joakim. Den är bra, men absolut inte så jävla bra som jag mindes den. Andra gången kändes handlingen mycket simplare.

Fan, jag får tråkigt nog aldrig verifiera min närvaro här. Går ju uppenbarligen miste om en himla massa kul.

Martin Janzon sa...

Känns som att Joakim fick mitt verifieringsord och jag hans...