torsdag 17 mars 2011

Guilty Pleasure #2

Det är något med mig och sentida tjejband. Kanske är det minnet av att jag såg Spice World på bio som spökar igen. För under den stora skämskudden hittar vi den här gången ingen mindre än den gamla Girls Aloud-medlemmen Cheryl Cole. Där ligger hon och har det gött, långt borta från sin skjutgalne och mycket vidrige ex-man. Ut strömmar ibland toner från hennes hit Fight For This Love. Ni må tro att det vid dessa tillfällen spritter i benen.

Det ska sägas att Cheryls rätt fördelaktiga yttre mycket väl kan påverka mig i mitt omdöme, men jag tycker ändå att det finns något där. Jag har till och med lyssnat på låten utan video, vilket ju enhälliga och professionella bedömare håller som det yttersta beviset på att man har lyckats kvala in som guilty pleasure.

Och erkänn, det är ett jävla schvung!



I ett ängsligt försök att väga upp all förlorad indiekredd har ni här covermästarna Vampire Weekend och deras version av låten. Också mycket bra!

Mp3: Vampire Weekend - Fight For This Love

4 kommentarer:

Martin Janzon sa...

En ganska bra låt, men kanske inte mer än så. Dock, som väntat, klart bättre än den hyfsat livlösa och sterila Vampire Weekend-covern.

Och jag lyssnade också på låten utan att titta på videon. Jag kikade först på videon men då lyckades jag inte riktigt fokusera på musiken, om du fattar. *fniss*

(Och nu väntar jag NATURLIGTIVS på att du ska kommentera mitt nya blgginlägg.)

Jellban sa...

jatteharlig, och lacker tjej!

Nisse sa...

Visste att soulens sirener skulle locka över dig till Belsebub records!

Filip sa...

Jellban: Inte bara läcker - till och med URläcker.

Nisse: Haha. Det är nu hög tid för dig att göra mig och Belsebub sällskap!