tisdag 8 mars 2011

This Is Pop? sluter upp

Det finns många som skriver bättre och mer utförligt om det, men This Is Pop? vill på sitt fjuttiga sätt ändå sluta upp bakom tanken på ett mer rättvist och jämlikt samhälle. Den återvändande besökaren vet dock att de verkligt stora frågorna sällan dryftas på den här plattformen. Här gömmer vi oss mest bakom halvlyckade putslustigheter och popmusik. Mer kortfattat förklarat för den som med dagens datum i bakhuvudet har begett sig ut på googleutflykt och kommit hit: This Is Pop? gillar både tjejer och semlor, men there will be no BH-bränning här. Ej heller är någon hetväggsbonanza att vänta.

Nej, jag tänker istället att vi ska lyssna på musik tillsammans. Närmare bestämt en låt som under en tid har legat i mappen för en kommande blandskiva. Jag skriver den sista meningen för att svära mig fri från alla efteraparfasoner. Den som följer sin Jan GradvallTwitter vet nämligen att han postade låten i förmiddags. Men vad är det man brukar säga? Great minds think alike, no?

I vilket fall. Här är låten. Den är bra och innehåller ett för dagen särskilt passande budskap. Med det i ryggen vågar jag mig också på att utnämna den till dagens låt.



Mp3:Laura Lee - Women's Love Rights

Inga kommentarer: