onsdag 15 december 2010

Oväntad referens på det dom kallar drömmarnas teater

Pat Nevin, en gång i tiden snabb och framgångsrik ytter i Chelsea, bekänner sig inte till den vanliga fotbollskommentatorsskolan. Nej, han har ett brinnande intresse för musik och borta på öarna är han i vissa kretsar känd för sin goda och i dessa sammanhang något egensinniga smak. Där den normale fotbollsspelaren svarar Lionel Richie framhåller Nevin istället The Fall-kufen Mark E. Smith.

I söndags var Nevin DJ på Bowlie 2-festivalen och spelade fantastisk musik iförd The Pains of Being Pure at Heart-t-shirt. På måndagen var han på Old Trafford och kommenterade toppmötet United-Arsenal. Kanske satt gårdagskvällen kvar i minnet när han så i uppsnacket snyggt smög in ett bandnamn som den här bloggen håller nära hjärtat...

4 kommentarer:

Joakim sa...

Den var rätt oväntad.
Är du Chelsea-fan?

Filip sa...

Eller hur.

Nä, jag har alltid hållit på Forest, men efter några besök på Loftus Road har jag även vissa sympatier för QPR. Som du hör så lever jag och dör jag inte direkt med något av lagen.

Martin Janzon sa...

Snyggt! Har du sett när Mark E. Smith läser upp fotbollsresultat i tv?

http://www.youtube.com/watch?v=EBUiPs1PxKo

Det är som en kommentator till klippet skriver: "the whole thing is like another brilliant Fall song..."

Filip sa...

Haha, har sett den, men den tål att ses igen. Briljant. Bör absolut kunna fungera som material för en Fall-låt.

När jag var inne på Whyred-butiken här i Göteborg och köpte en jacka lirade de The Fall. Blev väldigt till mig och var tvungen att dubbelkolla med tjejen i kassan. Hon hade dessvärre ingen koll på vad som spelades, men detta något oväntade drag hedrar dem i vilket fall.