torsdag 2 december 2010

Go'kväll pirater!

I väntan på att de obligatoriska årsbästalistorna ska tecknas ned och sedan publiceras föreslår jag att vi lyssnar på Piratpartiets egen spelledare Rick Falkvinge.

Det är verkligen jättekul. Allt från den fantastiska inledningen i "Go'kväll pirater!" till interiören håller högsta klass. Men framför allt fastnar min blick på det lilla whiskyglas som Rick håller i sin högra hand. Titta med vilken vana han behandlar glaset och dess innehåll! Han må ge ett ganska sömnigt intryck där han sitter nedsjunken i piratkryptans bibliotek, men den kontrollerade lekfullhet han visar upp - i kombination med det relativt välfyllda barskåp som trängs bakom Drakar & Demoner-böckerna i bakgrunden - vittnar om att det minsann inte är första gången han tar sig en stänkare i massagefåtöljen. Det enda som saknas för att göra klippet komplett är en liten kissemiss som vilar i Ricks knä och som han lugnt och metodiskt klappar med den andra, whiskyfria handen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tomater i en fruktskål? Klart märklig gubbe!

Filip sa...

Haha, mycket god iakttagelseförmåga! Klart märklig grej med tomaterna där, absolut.

Martin Janzon sa...

Off topic: gillar du Prefab Sprout?

Filip sa...

Hehe, ja, det kan absolut gå hem. Äger deras senaste, Steve McQueen och några samlade singlar. Har jag missat något?

Martin Janzon sa...

Smygstartade min blogg igen med ett par listor över Prefabs bästa album och låtar. Så det är fritt fram att skaffa sig lite tips och/eller såga mina placeringar. That's all. :)