fredag 29 april 2011

This Is Pop? bryter tystnaden


Här har det varit tyst ett tag. Orsaken till detta är att jag helt enkelt inte har haft några roliga eller intressanta uppslag. Därtill är jag av åsikten att varje blogg som har en strävan efter att skriva om saker som inte rör dagens kafébesök eller bilder på nyinköpta gardiner bör ägna sig åt sömnigare perioder när tiden, orken och lusten tryter.

Men nu är påsken över och bloggens vårdnadshavare, en person med erkänt stora meriter när det kommer till att vila sig i form, ämnar fortsätta med nedräkningen av 60-talslistan. Förhoppningsvis är den klar innan sommaren kickar in. Vid sidan om detta kommer säkert vissa poptrivialiteter att avhandlas och, så klart, även ett och annat blandband.

Och det är här i blandbandskategorin som det kan tänkas bli intressant. Eftersom This Is Pop? gärna ser sig som en samlingsplats (må vara i obetydligt liten skala) för människor som är öppna för att utbyta bra musik så kommer nästkommande blandbandsplatser vara up for grabs för vänner och bekanta, stadiga bloggläsare och mindre stadiga bloggläsare, samt övrigt löst folk som har vad som kallas för god smak. Mer kortfattat: den som känner sig sugen på att bidra med en blandning om 20-24 låtar är varmt välkommen att mejla mig den listan. Antingen skickar du med hela härligheten via något av the internets alla uppladdningsställen, eller så skriver du bara ned listan med låtar så fixar jag smutsjobbet med att få tag i alla härliga spår du vill låta andra höra. Det enda som krävs är ett kryddmått god smak och en näve tankeverksamhet. Jätteenkelt och superkul!

På det här sättet hoppas den här bloggen få in lite nytt blod, samtidigt som det ska bli skitkul att agera receiver i detta annars så ojämlika blandbandsförhållande. Du som känner dig sugen på att bidra med något är därför varmt välkommen att mejla mig på min knasiga studentmejladress guslindafi@student.gu.se för att sedan ge mig vidare instruktioner. Alla är välkomna att bidra, och den som känner för att vara anonym får självklart också vara det.

Sådär. Det var det lilla. Nu ska jag tillfråga några andra vänner med pålitlig smak, sedan är den här virtuella blandbandsklubben bara några knapptryck bort.


3 kommentarer:

Anonym sa...

kul! sitter och lyssnar igenom blandband 29 & 30 och känns svårt att nå upp till samma nivå, mycket riktigt bra musik!

/L

Martin Janzon sa...

Jag vill vara med! Varje person bidrar alltså med ett eget blandband, dvs ca 20-24 låtar per person?

Filip sa...

L: Kul att du gillar skivorna!

Martin: Självklart är även du välkommen! Hade inte räknat med något annat. Jepp, du sätter ihop en låtlista på 20-24 låtar och skickar sedan den till min mejl. Superenkelt och jättekul!