måndag 4 juli 2011

Dagens låt: The Rascals - People Got To Be Free [1968]

En grym låt och en fin text från ett på tok för bortglömt band. Det italienskättade NY-bandet har flera riktigt svettiga och hjärtskärande stycken på sin repertoar för den som blir sugen på mer. För allas trevnad bör de inte misstas för det överlag rätt trista och risiga UK-bandet med samma namn som kom fram för några år sedan.

Nej, vet ni vad popvänner, blandningen av Blue eyed-soul och British invasion smakar sällan bättre än så här.

4 kommentarer:

Joakim sa...

Grym låt! Har ett litet soulblandband på gång. Men blir det för tråkigt om hela bandet är rätt likt? Jag gillar en röd tråd och mindre spret men…

Filip sa...

Ja, fan vad kul! Då tar du förmodligen den sista gästplatsen. Soulblandband med röd tråd låter kanon, om jag får säga mitt.

Joakim sa...

Jag ska försöka ha det klart denna veckan. En hel del på jobbet nu sista 2 veckorna före semestern. Men det ska nog gå. Det blir nog lite mer varierat än jag först tänkte också. Poster/skivomslag är redan klart. Ack så viktigt.

Filip sa...

Möcke, möcke bra!