fredag 15 juli 2011

66666 - The Number of the... Pop?


Som jag har längtat efter den där rubriken.

Det finns milstolpar och det finns milstolpar här i livet. Jag vet inte om det framgår av den något suddiga bilden, men idag passerade alltså undertecknad 66 666 spelade låtar på last.fm. En snabbare huvudräkning säger att det bör innebära någonstans mellan 150 och 200 dagars konstant musiklyssnande (eller i snitt 47 spelade låtar per dag) sedan jag trädde in i den alltid lika kärleksfulla gemenskapen i september 2007.

Hörde jag "ge mig fem!" någonstans i lokalen?

Det kändes på något vis rätt självklart att låten som fick äran att göra det var densamma som namngav den här bloggen. Jag tror inte heller att The Muscles from Brussels, som på den jätteroliga gif-bilden kan ses släcka en ondsint orm med ett välriktat knytnävsslag, misstycker i den frågan.

2 kommentarer:

Martin Janzon sa...

Grattis! Men den stora frågan är om inte låt 66 667 trots allt är ännu bättre. Kommer från en av världens bästa skivor dessutom.

Filip sa...

Ja, du har nog rätt i det. En sjukt bra låt från ett sjukt bra band.