onsdag 19 maj 2010

Blandband: Daddy's Highway



Spana in det fantastiska skivomslaget. Sån där livsglädje lär inte Mia Thörnblom ut!

Nu är det så att min far fyller år om ett par veckor. Vid sidan om matböcker är blandskivor den enda dugliga presenten för en man med tämligen modesta presentönskemål. Jag är inte sämre än att jag kan tänka mig att tillmötesgå den kravbilden och har därför, i samråd med mitt iTunes-bibliotek, kommit fram till att följande blandning kan tänkas gå hem i det som jag gärna ser som den välmående förortens sista rockutpost. Det blev, med andra ord, en cd-skiva den här gången.

För intresserade tar jag också och slänger upp den digitalt. På webben, som det så vackert heter i SVT-sammanhang. För egen oros skull vill jag också betona att det inte går att utläsa några hemliga budskap i vare sig textrader eller låttitlar - varken Cannabis, Got to Get You off My Mind, Hey Mr. Holy Man eller Slow Death bör alltså ses som charmanta passningar till min ena upphovsmakare.

Låt oss istället nöja oss med den goda musiken.

>>> This Is Pop? [Daddy's Highway] <<< 1. Serge Gainsbourg - Cannabis [1970]
2. The Heavy - How You Like Me Now? [2009]
3. The Rosewood Thieves - Got To Get You Off My Mind [Solomon Burke Cover] [2009]
4. Sandie Shaw & The Smiths - Jeane [1984]
5. The Velvet Underground - What Goes On [1969]
6. Magic Bullets - Lying Around [2010]
7. The Fresh & Onlys - Peacock and Wing [2009]
8. The Feelies - Paint It Black [Rolling Stones Cover] [1980]
9. Ramones - Out of Time [Rolling Stones Cover] [1993]
10. Yo La Tengo - If It's True [2009]
11. The Temptations - Ball Of Confusion [1970]
12. Kiss Inc. - Hey Mr. Holy Man [1972]
13. The Equals - Black Skin Blue Eyed Boys [1969]
14. The Primitives - All The Way Down [Beat Version] [1988]
15. Josef K - Chance Meeting [1981]
16. Joy Division - Shadowplay (Live, Paris) [1979]
17. Jaill - Beggar Sincere [2009]
18. Flamin' Groovies - Slow Death [1972]
19. Sonic's Rendezvous Band - Slow Down (Take A Look) [1976]
20. Jacuzzi Boys - You Got It [Roy Orbison Cover] [2010]

1 kommentar:

Niklas sa...

Ser trevligt ut! Ska ladda ner när jag är lite piggare.