söndag 23 maj 2010

Fest-Stina

För flera år sedan läste jag någonstans (förmodligen Flashback) om en kille som brukade spela Stina Nordenstam när det vankades fest. Det var tydligen den musiken han behövde för att komma i rätt stämning. Även om folk alltid har haft olika tolkningar om vad som är bra partymusik vill jag minnas att han - med viss rätta - ifrågasattes ganska rejält på den punkten.

Jag kommer att tänka på den där killen och hans något egendomliga festvanor när jag i mitt okynnessurfande ramlar över ett ganska roligt och träffande utlåtande om Stina och hennes And She Closed Her Eyes från 1994. Efter några varv med skivan kunde nämligen den brittiske journalisten tryggt konstatera att "Ingmar Bergman's spirit is alive and well".

Med de orden i ryggen tycker jag vi tar och avslutar det här söndagspartyt med fina "So This Is Goodbye".

Inga kommentarer: