torsdag 18 november 2010

Pepper Rabbit - Older Brother

Det kan vara tröttsamt att läsa om alla nya tips på mer eller mindre okända förmågor som kablas ut via världens alla musikbloggar hela jävla tiden. Men ibland så träffar man rätt. Som med Pepper Rabbit, en artist jag tidigare aldrig har varit i kontakt med eller ens hört talas om. Jag vet knappast mer om artisten nu, men Older Brother, ett av spåren från debutalbumet Beauregard, kan säkert glädja någon mer i höstmörkret.

Ett litet hedersomnämnde bör också riktas till skaparen av videon, som här lyckas klippa ihop ett fint litet videokollage av hemmavideoklipp utan att det blir vidrigt AFV-aktigt.



Inget är särskilt originellt, men vem har sagt att det alltid måste vara det. Själv tycker jag att det finns något i rösten som påminner om band som The Morning Benders och Fruit Bats. Och när vi ändå är inne på de sistnämnda så kan jag inte undgå att bädda in deras fantastiska The Ruminant Band från den lika fantastiska skivan med samma namn utgiven förra året.




Gillade du också Older Brother? Vad kul att jag då råkar fullänka en mp3 med låten (för personer utan FutureKidz-verifierat datorkörkort: högerklicka på länken och välj "spara som"):

Pepper Rabbit - Older Brother

Inga kommentarer: