tisdag 27 april 2010

Han har kommit för att hämta den


This Is Pop? har sorg. Tidigare idag kilade min allra käraste, raraste och mest älskade lilla iPod vidare runt hörnet. Efter mindre än ett års trogen tjänstgöring slutade den plötsligt sina dagar i samband med att jag tog mig ett avkopplande bad.

Vad jag trodde skulle bli en trevlig dag i aprilsolen visade sig senare bli en ren mardröm. Redan efter bara några minuter i solens tjänst valde gasmolnet uppe i skyn att tacka för sig och lämna över ansvaret för min fortsatta utomhusvistelse på ett gäng mindre trevliga kastbyar. I lite mer än en timme orkade jag stå ut med den omilda behandlingen mot min person innan jag valde att förklara kriget mot Kung Bore återigen förlorat. Väl hemma tyckte jag sedan i ett svagt ögonblick att ett varmt bad var på sin plats för min kylslagna kropp. Efter några minuters njutning, mitt i The Hollies "I Can't Let Go", noterade mitt högra öga hur ett okänt föremål plötsligt gjorde mig sällskap i badet. För en kort sekund trodde jag att det endast var en illa placerad schampooflaska som hade trillat i, men när det gick upp för mig att det var min svarta vapendragare som med alla sina 120 gigabyte kärlek nu var på väg mot botten av badkaret greps jag av fullständig panik. Skällsorden flög runt i rummet samtidigt som jag förbannade mig själv för att jag var så jävla dum att tro att jag kunde kombinera en trevlig bok med ett trevlig bad och lite trevlig musik (Murphy är ju för fan alltid närvarande!). Trots ideliga återupplivningsförsök med handduk, hårtork och Nintendo-klassikern "blåsa ut ovälkommet innehåll" kunde jag ganska snart märka hur min vän blev allt svagare där den låg och flimrade och utstötte obehagliga ljud. Efter några omtumlande minuter stod det obönhörligen klart för mig att min lekkamrat var historia, och att det var vattnet och min egen dumhet som tog den.

Fan, fan, fan, in the words of Thåström.

Med anledning av det inträffade väljer This Is Pop? att utlysa tre sorgedagar. Detta får till följd att den tänkta vår- och sommarlistan [Å grilla? - A summer gift for you from This Is Pop?] kommer att publiceras tidigast på fredag.

2 kommentarer:

Bygdens son sa...

Den norska fanan kommer att vaja på halv stång månaden ut.

Filip sa...

Hade jag haft min iPod i livet skulle jag förmodligen ha spelat lite Postgirobygget och deras tidlösa "Jeg er ikke full, jeg er beautiful" som tack för det visade stödet.