onsdag 18 augusti 2010

Courtesy of Noel

Under Way Out West-helgen florerade det en del rykten om att Noel Gallagher skulle gästa The Soundtrack Of Our Lives på scen. Detta inträffade aldrig.

Under en längre period har det sagts att Noel filar på en soloskiva efter uppbrottet från Oasis. Detta har ännu inträffat.

Mina förhoppningar på en sådan skiva är faktiskt relativt högt ställda. Jag kan se framför mig en solokarriär i stil med den store idolen Paul Weller. När det gäller Noels ohängde broder gäller dock ett närmast motsatt förhållande: sällan, om ens aldrig, har förväntningarna på ett nytt band varit så låga.

Varför jag skriver detta? Jo, jag hittade just ett favoritcitat från den gamle Inspiral Carpets-roddaren. Jag vill minnas att det är hämtat från en intervju i början av förra året, alltså bara några månader innan det att skilsmässan från bandet offentliggjordes.

"[Liam is] rude, arrogant, intimidating and lazy. He's the angriest man you'll ever meet. He's like a man with a fork in a world of soup".

4 kommentarer:

Linn sa...

fattar fortfarande inte varför det ploppar upp massa jädrans green card-reklam när man hänger här. Kan du fix?

Filip sa...

Haha, det är jävligt märkligt det där. Händer nämligen aldrig för mig.

Linn sa...

Alltså det händer ALLTID för mig. Oavsett vilken dator jag är på.

Filip sa...

Du kör Explorer, va? Kan kanske bero på det.

Eller så är det all porrsurfning som tar ut sin rätt...