onsdag 19 januari 2011

Smith Westerns - Dye It Blond


Jag har ju redan tipsat om dem, men när jag för första gången på riktigt länge stöter på en ny skiva där varenda låt är helgjuten kan jag inte tycka annat än att det är värt ännu en liten puff. Av samma anledning gläder det mig också att se att indie-maktfaktorn Pitchfork är helt rätt ute när man ger albumet betyget 8.4 och sorterar den under "Best new music". Så bra är den. Det nuvarande favoritspåret är End of the Night, men alla som uppskattar en god mix av T. Rex och 60-talsnuggets och en röst som emellanåt för tankarna till en ung Bobby Gillespie är någonstans in for a treat.

Efter att ha läst dessa rader förstår ni självklart att ni nu gör bäst i att släppa allt ni kan tänkas syssla med och på valfritt sätt lyssna in er. Okej. Bra så. Återsamling och feedback om, säg, en vecka!

5 kommentarer:

Martin Janzon sa...

Hemladdad och genomlyssnad en gång. Återkommer om en vecka, men det låter tämligen lovande.

Joakim sa...

Vid en första genomlyssning så gillade jag det albumet som fanns på Spotify mer. Det var mer stök. Men ska lyssna mer också.

Har lyssnat på nya Mogwai ett par gånger nu, riktigt bra album måste jag säga, och bra titel «Hardcore Will Never Die, But You Will»

Filip sa...

Martin: Kul att du lyssnade på tipset och tankade hem. Tror och hoppas att du gillar.

Joakim: Ja, första albumet är ju skränigare och inte lika polerat. Men också bra. Tycker dock andra är snäppet vassare.

Har tänkt lyssna in mig på Mogwais nya, men det har inte blivit av. Titeln lovar ju i a f gott!

Martin Janzon sa...

Folk säger att nya Destroyer är bra. Är det så?

Filip sa...

Oj, ingen aning. Inte lyssnat. Bör kanske flukta in det då...