lördag 13 mars 2010

Allsvenskan 2010


Tro det eller ej, men i dag börjar det, och mitt traditionsenliga tips måste bevaras någonstans för eftervärlden.

När jag ögnar igenom förra årets tips så är jag tämligen imponerad av mig själv - av de fem första i sluttabellen har jag fyra rätt, och av dem är de tre översta placeringarna helt korrekta. Vi får alla hoppas på en liknande utdelning i år. Allsvenskan 2010 slutar nämligen på följande sätt:

1. AIK
2. IFK Göteborg
3. Malmö FF
4. Kalmar FF
5. IF Elfsborg
6. Örebro SK
7. Helsingborgs IF
8. Djurgårdens IF
9. Halmstads BK
10. Gefle IF
11. Trelleborgs FF
12. BK Häcken
13. Mjällby AIF
14. GAIS
15. IF Brommapojkarna
16. Åtvidabergs FF

Frågor på det?

2 kommentarer:

Boggen sa...

Då så! Ingen idé att titta då? Redan avgjort...

Filip sa...

Nja, titta kan man ju fortfarande göra, och de enskilda resultaten kan ju i vissa fall vara spännande, men sluttabellen, ja den skådar ni här...

Måste för övrigt tillägga att Alf Ramsey-bokens omslag är en nybliven personlig favorit. "Should be on the bookshelf of everyone interested in Association Football". Och visst fan hade fotbollsspelare förr om åren mer imponerande vadmuskler?