tisdag 30 mars 2010

Lista: personer jag vill se

När man reser till det stora landet i väst tycker jag nog att man får tillåta sig själv att bli en aning fånig. Därför: spontan lista: personer jag vill se när jag är "over there":

1. Zooey Deschanel

2. Lou Reed

3. Biff Henderson

Lou är mest med "bara för att". Det känns närmast obligatoriskt att ha med honom på en sån här lista. Dessutom tänker jag på Filip & Fredriks sommarprat när de båda talar om när de såg Lou Reed sitta och slicka i sig en skön drink på ett ställe i staden och blev så starstruck när han stack ut nosen och fedexade ett paket att de förenades i en kram.

En vän skryter ibland om att han en gång såg Biff Henderson in the flesh. Det är i flera bemärkelser ganska stort. Jag vill också se den flygande reportern.

Och Zooey. Ja, hon håller väl egentligen inte till i trakterna, utan fjompar väl omkring med Death Cab-Ben i nån indiehåla. Risken för att våra blickar inte möts får därför anses vara överhängande. I proaktivt syfte tar jag därför med mig datorn och gråter mig till sömns med den här videon istället.

Inga kommentarer: