lördag 26 juni 2010

Avd. vad var det jag nyss såg?

Bland många sökande brukar jag själv framhålla filmer som The Hunted och den patetiska uppföljaren till Dumb & Dumber när samtal leds in på temat "usla filmer". Efter att ha sett klippet nedan är jag dock benägen att lägga till ytterligare en kandidat. Visserligen får vi anta att Inte bara mördare är inspelad med en helt annan budget än de andra två rullarna, men dessa två och en halv minuter är förmodligen det värsta jag har sett i filmväg.

Personligen är jag extra svag för ögonblicket när "Sveriges första kvinnliga yrkesmördare!" på ett naturtroget sätt öppnar dörren och frågar sig "var är han nånstans?" och överraskas av en man med tydligt onda avsikter och ett tonfall som lämpar sig väl i valfri svensk porrproduktion. För vänner av den gamla såpan Vita Lögner dyker också en bekanting upp i den Buttericks-sponsrade karaktären "Jacob".

Nåväl, titta och njut!

Inga kommentarer: