fredag 25 juni 2010

Doktorn och Robyn

1997 intervjuas en ung Robyn av Pop. På frågan "Vem skulle under inga omständigheter få göra dina låtar?" svarar hon "han som dog i Nirvana, hans jobbiga fru och Dr Alban".

Tolv år senare uppträder Robyn på Way Out West i Göteborg. Jag är där, men sitter under hennes konsert och ägnar mig åt öldrickande med ett par vänner en bit bort från scenkanten. Helt plötsligt bryter en välbekant stämma in i ljudbilden. Är det inte? Nä, inte kan det väl vara...? Nämen, dra på trissor, det är ju Doktorn. Och Robyn. Och tillsammans gör de "No Coke".



Till Expressen kommenterar Robyn festivalkuppen med orden "jag har Doktor Alban i blodet".

Tillägg: måste kanske betona att jag verkligen gillar Robyn, hon verkar vara en superskön tjej, och av det jag hört från nya skivan låter det väldigt bra. Vad Doktorn ägnar sig åt i musikväg nuförtiden vet jag inte, men jag räknar med att han ser på Lagerbäcks jobb med superörnarna som mindre stabilt.

Inga kommentarer: