måndag 27 september 2010

Om diskotek å...

I staden som jag sedan några månader tillbaka kan hålla för mitt hem har man för vana att varje år arrangera en bokmässa. Så var fallet även i år. Jag gick dit och fick egentligen inte se något av värde. Visserligen spottade vi en Martin Kellerman som redan tröttnat på skiten och var på väg hem, och visst såg vi en halvt övergiven Björn Hellberg sitta och alibisignera böcker, men i övrigt var det ganska grått.

Men det hände ändå saker på annat håll. Håkan Hellström skulle ju intervjuas av Filip och Fredrik, men våra nonchalanta jag kalkylerade inte med att det faktiskt fanns en del andra som också var intresserade av denna begivenhet. Vår happy-go-lucky-approach att dyka upp fem minuter efter utsatt tid var med facit i hand kanske inte helt rätt. Vilket var synd, för det verkar som att de hade det ganska trevligt därinne i seminariesalen.



"Och så vidare... Om diskotek å, ja...". Håkan är nästan alltid som roligast när han lägger den här mer omedvetna humorsidan till, lite som när han tog emot grammisen från Carolina Gynning med orden "jag trodde Kleerup skulle få det här eftersom du och Kleerup hade... ja... Jag har suttit och groggat här borta".

Inga kommentarer: